tineridelanganoi

tineridelanganoi va deveni in curand nicaionel

Invierea Domnului, câinii blasfemiatori, si Ellen G. White; invierea ca experienta existentiala, partea a II-a

https://ioan8.wordpress.com/

Sugerez ca foarte importanta citirea articolului precedent care (are legatura cu acesta) este foarte scurt (aici).

Sa definim termenii: cine sunt câinii? 

De ce apostolul Pavel foloseste termenul “câini” pentru iudaizatori in Filipeni 3:2? In Vechiul Testament câinele era vazut foarte rau. In Deuteronom 23:18 se spune ca Israelitul sa nu aduca la Casa Domnului pretul unui câine. Cu alte cuvinte, nu este un animal care sa exprime pretul unei rascumparari. In Psalmul 22:16 in mod profetic marii preoti si fariseii care erau in jurul crucii lui Cristos arucandu-i insulte, sunt numiti câini “caci niste câini ma inconjoara…”In Evanghelii (Matei 7:6) câinii portretizeaza persoane irecuperabile carora nu trebuie sa li se incredinteze lucruri sfinte.

Aici in Filipeni 3:2 Pavel spune credinciosilor sa se pazeasca de câini adica de iudaizatori care ca si adventistii, veneau pe urmele apostolului sa aduca in robia legii pe noii convertiti. Este interesant ca in versetul 2 pe care il discutam este o anumita chronologie: câinii si lucratorii rai. Pavel preia ordinea din Psalmul 22: 16 unde se spune: Căci nişte cîni mă înconjoară, o ceată de nelegiuiţi dau tîrcoale…

In Apocalipsa 22:15 se spune “Afară sunt câinii…” adica in iad sunt cainii alaturi de vrajitori, desfranati si ucigasi. Pavel stia acest lucru, si anume ca iudaizatorii, acei lucratori rai, pentru care el foloseste metafora câini, sunt irecuperabili si destinati iadului. Majoritatea adventistilor sunt irecuperabili. Sunt vrasmasi ai invierii Domnului (cum am explicat in articolul anterior) si inchinatori la sabat- nu la Dumnezeu. Intre ei sunt si oi ratacite care trebuie sa iasa afara.

Invierea ca experienta existentiala

Capitolul 3 din Filipeni are o anumita complexitate in interpretare. Pavel nu vorbeste despre incertitudinea invierii lui ca apostol ci explica cum invierea este si o experienta in viata, nu numai un adevar teologic si de viitor. El scrie aceste lucruri din inchisoare unde simntea moartea care ii dadea tarcoale zilnic. Intru-n mod practic facea fatza in aceste conditii prin experimentarea puterii invierii Domnului Isus in el.

 

Invierea ca experienta existentiala a lui Pavel (si a noastra)
in comparatie cu ruina spirituala a iudaizantilor
numiti de apostol câini
Comparatie bazata pe Filipeni 3:2-11
Experienta apostolului Pavel Experienta câinilor iudaizatori cat si a adventistilor

O relationare adevarata cu Dumnezeu  Iluzia ca il slujesc pe Dumnezeu

 

O adevarata circumcizie in inima Circumcizie in trup

 

Inchinare fatza de Dumnezeu prin Duhul Sfant Inchinarea fatza de sabat, lege si traditie. Nu au Duhul Sfant

 

Lauda in Cristos Se lauda cu circumcizia, faptele lor, si “tinerea” legii

 

Neincrederea in firea pamanteasca Totala incredere in firea pamanteasca; deaceea adventistii pun accent pe retete de sanatate si mass media

 

Faima religioasa considerata o pierdere Si iudaizatorii de pe vremea lui Pavel cat si adventistii de astazi traiesc pentru faima religioasa

 

Pretul nespus al cunoasterii lui Cristos face din faima religioasa un gunoi. Acesta este termenul in original
gunoi / σκύβαλον / skubalon
Iudaizatorii de pe vremea lui Pavel urau pe Cristos. Adventistii de astazi folosesc numele lui Cristos pentru castig religios, dar nu il cunosc personal

 

Sa fie gasit in El, nu autoindreptatit prin lege dar indreptatit de Dumnezeu prin credinta in Isus Cristos.
Doctrina suprema a lui Pavel si a Scripturii este crucea lui Cristos care indreptateste pe pacatosul care se pocaieste.
Iudaizatorii aveau ca scop suprem sa fie gasiti ca pazitorii legii si sa aiba propria lor indreptatire ce decurgea din tinerea legii. Adventistii de astazi sunt la fel. Ei doar vorbesc despre indreptatirea prin credinta cateodata dar predica legea si pe Ellen G. White; iar sabatul este religia lor suprema.

 

Dorinta lui era sa il cunoasca pe Cristos si puterea invierii Lui Dorinta iudaizantilor era sa cunoasca scrierile rabinice si traditia iudaica. Adventistii de astazi doresc sa cunoasca “scriptura” lor si anume scrierile lui Ellen G. White. Moartea spirituala si opresiunea psihologica domina mediile adventiste

 

Puterea invierii Lui ca experienta de viata urmeaza dupa impartasirea in suferintele lui Cristos prin care Pavel trecea chiar acum in inchisoare Iudaizantii nu aveau parte de suferinte, dimpotriva provocau suferinte imense apostolului si crestinilor. Oridecate ori puteau, asmuteau autoritatile impotriva crestinilor. Adventistii astazi in mod perfid aduc un asalt impotriva suficientei jertfei Domnului Isus prin incercarea de a pune sub sabat si lege pe copii Domnului.

 

Apostolul stia ce inseamna invierea din morti in celula in care moartea plana asupra lui zilnic Iudaizantii erau propagatori de moarte spirituala, erau niste anticristi. La fel sunt si adventistii astazi.

 

Nota: adventistii nu practica circumcizia dar asta nu face nici o diferenta intre ei si iudaizatorii secolului I.

Mai 10, 2016 - Posted by | doctrina biblica, Erezii contemporane

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Privesc sus

Privitul nu costă!

Semnele vremurilor

Lumea contemporana in lumina profetiilor

Privesc sus

Privitul nu costă!

Semnele vremurilor

Lumea contemporana in lumina profetiilor

%d blogeri au apreciat asta: