tineridelanganoi

tineridelanganoi va deveni in curand nicaionel

Bocet pentru Cristi Țepeș

Bocet pentru Cristi Țepeș

Cînd am aflat am strigat: NUUUUUU, NUUUUUU, Doamne, nu pe Cristi! Aveam eu o listă pentru Tine, începînd cu mine, dar nu Cristi!!! Știu că știi ce faci, dar n-ai mai fi putut întîrzia cîteva clipe din acelea de veșnicie pentru a ne lăsa lumea un pic mai senină și mai frumoasă cu sufletul acesta de copil mare?

sursa facebook

Am luat masa de Crăciun împreună. Anul trecut! A venit la Oradea și ne-am bucurat cîteva ore de discuții, glume moldovenești și cîntece. Ne-a cîntat, ne-a recitat! Ne-a umplut inima de cer senin în mijlocul iernii și de căldură în înfrigurare. Pe Cristi nu te poți supăra. Zîmbește larg și te cufundă în îmbrățișări la pieptul lui imens. Întotdeauna a fost un copil mare. N-am întîlnit bărbat mai sensibil! Niciodată!

Ci mai faci, dragule!

Zîmbea și mă acoperea ca o dună. Apoi vorbea de Domnul Isus. Mai înainte de orice.

Mi-a fost călăuză în lecturi în anii liceului. Cînd apărea cîte ceva ne spunea imediat la … tineret! Inginer citit, o raritate, lui îi datorez descoperirea lui Voiculescu, a Gîndurilor Albe, a lui Traian Dorz, a cîntărilor lui Moldoveanu, pe care le doinea așa de frumos cu vocea-i de tenor nescenit.

Cristi era o rază de lumină între noi toți ceilalți încruntați, era un zîmbet între grimasele noastre, era singurul bărbat dintre prietenii noștri care și-a păstrat zîmbetul de dinainte de 10 ani, deși avea o căruță de copii, așa cum singur îi plăcea să spună.

În trupul acela masiv locuia o inimă cît un castel, în care lăcăsuri aveam loc cu toții. Din banii lui de inginer stagiar ne dădea cîte un 10 lei sau 5 lei, bani de completare pentru cărțile la care nu ajungeam singuri. Ce a făcut înainte de a merge la Domnul? S-a dus în Norvegia să ajute cu darul lui familia Bodnariu! A filmat o singură frază în trei limbi. Nimeni n-ar fi făcut-o mai bine. Simplu și penetrant. Cît talent! Cît talant, rob credincios!

Îi era necaz că ajunsese inginer și mi-a urat drum bun cu o curată și arătată invidie, atunci cînd am decis să rup tradiția bisericii și să fiu singurul băiat care merge la filologie. Adesae m-am întrebat dacă cerurile au biblioteci. Acum sînt sigur că au. Pe Cristi îl voi găsi în bibliotecile cerului.

Acum??

Am ascultat din nou colinda lui de anul trecut! Ce bine îmi pare că l-am înregistrat!!! AICI ÎNREGISTRĂRILE  Și-am izbucnit, așa cum am izbucnit după Nelu, după Nenea Florea, după Tata Stefănescu, după toți morții care mi s-au perindat în ultimii doi ani pe dinainte.

Cristi este încă un motiv acum pentru care abia aștept să mor.

http://mariuscruceru.ro/2015/12/12/bocet-pentru-cristi-tepes/#more-27141

Decembrie 12, 2015 - Posted by | Anunțuri din slujire

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Privesc sus

Privitul nu costă!

Semnele vremurilor

Lumea contemporana in lumina profetiilor

Privesc sus

Privitul nu costă!

Semnele vremurilor

Lumea contemporana in lumina profetiilor

